Agroserv Management SRL si Centrul de Analiza si Inovare Economico-Sociala (CAIES) deruleaza in aceasta perioada o campanie de promovare a egalitatii de sanse pe piata muncii. Campania D.A.V.I. se desfasoara in cadrul proiectului „Femeia – geneza, patriarhie, leadership”, proiect care vizeaza facilitarea accesului la informare, calificare, formare si ocupare pentru cel putin 540 de femei, din regiunea Bucuresti-Ilfov, cu grad ridicat de vulnerabilitate, in special cele care intra sau revin pe piata muncii dupa perioade prelungite de ingrijire si sustinere a copiilor sau familiei.
A fi femeie in Romania si in lume inseamna, in continuare, din pacate, o sansa mai mica la un loc de munca, venituri mai mici in comparatie cu ale barbatilor, sanse reduse de ocupare pe cont propriu, perioade mai mari de inactivitate, optiuni restranse cu privire la studii si la avansarea in cariera, idei preconcepute referitoare la capacitatea de a ocupa anumite pozitii considerate “masculine”, oportunitati mai putine de dezvoltare profesionala la locul de munca.
Mesajul transmis de Campania D.A.V.I. (Decizie. Atitudine. Vointa. Initiativa) este clar si transant: femeia nu este cu nimic inferioara barbatului, stie a face mai mult decat sa invarta “hora si suveica” si trebuie sa se bucure de aceleasi drepturi si aspiratii ca ale barbatilor. O societate in care exista inca inradacinate la nivel mental prejudecati si conceptii inapoiate despre inferioritatea si “dizabilitatile” femeii nu se poate numi “moderna” si “democratica”. Mai mult, este o societate perdanta din punct de vedere economic. Studiile indica faptul ca diferentele salariale si, in general, discriminarea pe piata muncii pe criteriul de gen afecteaza competitivitatea economica. Interesul unei companii nu este de a-si demotiva angajatii femei, ci de a utiliza la maxim resursele umane si de a incuraja si a rasplati performanta.