Consiliere

Informare si consiliere pe piata muncii

CAIES este acreditat din 26.06.2014 de catre AMOFM pentru furnizarea serviciilor de informare si consiliere, conform prevederilor H.G 277/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Descrierea serviciului:

Serviciul oferit de noi consta, in prima instanta, in colectarea informatiilor despre client in scopul identificarii gradului de adecvare intr-un loc de munca sau pentru o activitate. Metodologia de evaluare se va baza pe:

  • Observatia psihologica;
  • Interviul;
  • Teste creion-hartie

Obiective: Serviciile de consiliere profesionala furnizate au ca obiectiv acordarea de asistenta si sprijin clientilor in cautatea si culegerea pe de o parte, a unor forme de pregatire, rezolvarea unor probleme profesionale, parcurgerea unui proces de autocunoastere, si pe de alta parte, stabilirea de strategii in cautarea unui loc de munca.

Scopul activitatii de informare si consiliere profesionala este in cele din urma o mai buna cunoastere de sine a clientului, autocunoastere ce va incepe prin identificarea dorintelor, asteptarilor si va fi continuata prin testarea intereselor, aptitudinilor si personalitatii. Acest lucru se va realiza prin aplicarea diferitelor teste, ce vor avea importanta in luarea deciziilor. Beneficiarii serviciilor de informare, consiliere vor trebui sa invete sa se gandeasca la ce au realizat pana la momentul respectiv, care sunt interesele lor pe viitor si ce aptitudini au.

Metodologie:

Sedintele de consiliere vor viza parcurgerea si completarea pentru fiecare persoana consiliata a unui Dosar individual de consiliere. Consilierea va fi centrata pe nevoile clientului si va incuraja atitudinea activa a acestuia prin prin promovarea principiului “Ajutate-te singur”.
Consilierea va fi facuta in cadrul a doua sedinte, astfel:

Prima sedinta:

  • Expunere in scopul familiarizarii cu metodele/tehnicile de care vor beneficia pe parcursul sedintelor;
  • Completarea unui acord privind participarea la sedintelor de consiliere;
  • Completarea datelor de identificare personala;
  • Furnizarea datelor privind traseul profesional;
  • Chestionar de interese profesionale;
  • Exercitiu “Slujba ideala”;
  • Exercitiu “Clasificare abilitati profesionale”;
  • Analiza SWOT;
  • Exercitiu Constientizare puncte tarei, puncte slabe;
  • Test Competente cognitive.

A doua sedinta:

  • Exercitiu-expunere-work shop privind instrumentele necesare cautarii unui loc de munca;
  • Prezentarea CV model European in scopul dezvoltarii abilitatii de a-si promova propria imagine;
  • Pregatirea si prezentarea la un interviu;
  • Modalitati de redactare a unei scrisori de intentie;
  • Chestionar “Orientarea fata de munca”;
  • Inventar de valori profesionale;
  • Chestionar “Optimizarea motivarii”

Beneficiari ai serviciilor de informare si consiliere:

  • Angajati;
  • Manageri;
  • Persoane in cautarea unui loc de munca;
  • Persoane inactive;
  • Persoane ocupate in agricultura de subzistenta;
  • Someri;
  • Persoane care au parasit timpuriu scoala.

 

Mediere pe piata muncii

Incepand cu 26.06.2014 asociatia noastra a fost acreditata de catre AMOFM Bucuresti ca furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, respectiv pentru servicii de Mediere a muncii pe piata interna.

Medierea muncii reprezinta activitatea prin care se realizeaza punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca sau de serviciu.

Obiective:

  • Se doreste ca serviciile oferite sa vina atat in sprijinul persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca, cat si al angajatilor in vederea (re) integrarii lor durabile pe piata muncii.
  • In cadrul serviciului de mediere dorim sa transmitem beneficiarilor acestor servicii informatii si /sau sprijin specializat in vederea alegerii unei ocupatii; oferindu-le serviciile necesare evaluarii personale in vederea selectarii si identificarii locului de munca corespunzator gradului de formare si abilitatilor detinute (modalitati de mentinere a locului de munca, etc), servicii de dezvoltare personala (redactarea unui CV si a unei scrisori de intentie, modalitati de prezentare la un interviu) in scopul cresterii sanselor de a gasi un loc de munca corespunzator aspiratiilor lor profesionale, pregatirii profesionale si ofertei de locuri de munca existente pe piata locala si integrarea acestuia intr-un loc de munca.
  • In cadrul serviciului de mediere se vor transmite persoanelor consiliate si mediate informatii legate de evolutia pietei muncii, analiza ocupationala, posibilitati de instruire, modalitati de folosire a testelor de autoevaluare;
  • Serviciul de mediere va presupune oferirea de sprijin profesional, in forma confidentiala, persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. Aceasta activitate presupune o forma de comunicare, o relatie stabile intre doua persoane, consilier si beneficiar, bazata pe incredere si pe principiile dezvoltarii personale si presupune incurajarea autonomiei si cresterea gradului de motivare a persoanei consiliate, astfel incat sa se implice activ in rezolvarea problemelor personale, asumandu-si responsabilitatea luarii unor decizii in plan profesional.

Activitati:

  1. Evidenta angajatori: formarea unei baze de date
  2. Gestionarea locurilor de munca:
    • inregistrarea locurilor de munca vacante
    • actualizarea bazei de date cu ofertele de locuri de munca si mediatizarea acestor locuri in randul clientilor
    • urmarirea ocuparii locurilor de munca vacante prin pastrarea legaturii cu angajatorii
  3. Intocmirea planului individual de mediere, monitorizare
  4. Preselectia candidatilor
  5. Negocierea cu angajatorul pentru incadrarea in munca a persoanei selectate.

Beneficiarii de servicii de mediere a muncii:

  • Someri inregistrati la furnizorii de servicii din sector public sau privat, acreditati
  • Persoanele aflate in cautarea unui loc de munca fara statut de somer;
  • Persoane angajate, dar doresc sa-si schimbe locul de munca;
  • Persoane inactive;
  • Persoanele care urmeaza o forma de invatamant de zi;
  • Persoanele detinatoare de teren agricol;
  • Persoanele cu dizabilitati;
  • Pensionari;
  • Invalizii de gradul I si II;
  • Alte categorii;
  • Agentii economici, care solicita forta de munca

Medierea electronica a muncii

Scopul medierii electronice a muncii este acela de a usura corespondenta dintre oferta angajatorilor si solicitantii unui loc de munca, cu alte cuvinte, medierea muncii online presupune conectarea automata intre cererile si ofertele locurilor de munca prin intermediului internetului.