Antreprenori, la START!

Antreprenori, la START! este un proiect de sustinere a antreprenoriatului local si regional prin infiintarea de noi afaceri si dezvoltarea personala si profesionala a viitorilor antreprenori. Proiectul Antreprenori, la START! are ca scop sustinerea infiintarii si dezvoltarii a 71 de afaceri, cresterea gradului de ocupare pentru 142 de persoane, dezvoltarea competentelor antreprenoriale pentru 585 de persoane in vederea stilumarii dezvoltarii locale si a coeziunii sociale in regiunea SV Oltenia. Proiectul este desfasurat in parteneriat de urmatoarele organizatii: Asociatia Nationala a Consultantilor in Agribusiness (ANCA), Asociatia Centrul de Analiza si Inovare Economico Sociala (CAIES), A&C Proiecte si Consultanta Manageriala SRL si Asociatia Pentru Sanse Egale (APSE) in perioada ianuarie 2018 – ianuarie 2021.

Activitati proiect:

Etapa I – Program de Formare Antreprenoriala pentru 585 de persoane din judetele regiunii SV Oltenia: Dolj, Olt, Gorj, Mehedinti, Valcea
1. Informarea persoanelor interesate prin organizarea a 25 de intalniri in cadrul campaniei de informare „Caravana – Antreprenori, la START!” (februarie 2018 – martie 2018) in urmatoarele judete:
judetul Olt – orasele Slatina, Caracal, Bals, Corabia, Scornicesti.
judetul Dolj – orasele Craiova, Bailesti, Calafat, Dabuleni, Filiasi.
judetul Gorj – orasele Targu Jiu, Motru, Tismana, Novaci, Tg. Carbunesti.
judetul Mehedinti – orasele Drobeta Turnu Severin, Baia de Arama, Orsova, Strehaia, Vanju mare.
judetul Valcea – orasele Ramnicu Valcea, Dragasani, calimanesti, Horezu, Ocenele Mari.
2. Cursuri de competente antreprenoriale cu acreditare ANC (Autoritatea Nationala pentru Calificari) pentru min. 585 de persoane selectate (februarie 2018 – august 2018).
3. Training de simulare a afacerii cu ajutorul softului „Simulatorul de Afaceri” (martie 2018 – august 2018).
4. Concursul de planuri de afaceri si selectarea a 71 de afaceri care urmeaza a fi sustinute prin schema de minimis (septembrie 2018 – octombrie 2018).
5. Stagii de pregatire practica in companii si organizatii cu obiect de activitate similar cu cel al afacerilor care vor fi infiintate prin proiect, pentru 71 de beneficiari ( octombrie 2018 – noiembrie 2018).
6. Cursuri de TIC ( Tehnologia Informatiilor si Comunicatiilor) pentru 71 de beneficiari (noiembrie 2018 – decembrie 2018).

 
ETAPA II – Implementarea planurilor de afaceri finantate in cadrul proiectului (ianuarie 2019 – iunie 2020)
Programul Structurat de Consiliere si mentorat si acordarea ajutoarelor de minimis.
1. Persoanele selectate pentru deschiderea afacerilor vor participa la 4 seminarii tematice in urmatoarele arii: Etica in Afaceri, Dezvoltarea Durabila, Inovarea Sociala, Egalitatea de sanse si non discriminarea ( ianuarie 2019 – iunie 2020).
2. Program Structurat de Consiliere si Mentorat, (ianuarie 2019 – martie 2019) si care cuprinde urmatoarele servicii: Servicii personalizate de consiliere si asistenta acordata in urmatoarele arii de expertiza: Marketing si vanzari, Management financiar, Managementul relatiilor cu clientii; Servicii personalizate de mentorat; Seminar Inteligenta Emotionala si Comunicare.
3. Infiintarea a 71 de intreprinderi in vederea demararii afacerilor.
4. Acordarea ajutoarelor de minimis pentru cele 71 de intreprinderi in valoare maxima de 143 723 RON/ plan de afacere in functie de planurile de afaceri.
5. Implementarea si monitorizarea planurilor de afaceri. Plata ajutorului de minimis se va acorda in 2 transe: Transa initiala in valoare de max. 75% din valoarea ajutorului de minimis; Transa finală reprezentand diferenta pana la valoarea totala a ajutorului de minimis. Transa finala este conditionata de dovada că beneficiarul a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. În cazul în care acest termen nu este respectat, tranșa finală nu se mai acordă).

Etapa a III a – Monitorizarea functionarii si dezvoltarii celor 71 de afaceri iulie 2020 – decembrie 2020
1. Dupa finalizarea primului an de functionare a noilor afaceri timp de 6 luni administratorii de granturi vor intreprinde actiuni de monitorizare/ dezvoltare a activitatii si de sprijinire a sustenabilitatii afacerilor infiintate.
2. Dupa 6 luni de asistare a sustenabilității, cele 71 afaceri vor trebui să respecte în continuare pentru cel puțin alte 12 luni angajamentele asumate (funcționarea afacerii în mediul urban, cu cel puțin doi angajați etc). Pe tot parcursul derularii proiectului incepand din luna mai 2018 persoanele interesate vor putea avea acces la informatii de business si antreprenoriat prin intermediul platformei Incluziv Business HUB.